|In vendita nella categoria:
Ne hai uno da vendere?

Champagne in Gran Bretagna, 1800-1914: come gli inglesi hanno trasformato un lusso francese...-

Testo originale
Champagne in Britain, 1800-1914 : How the British Transformed a French Luxury...
Condizione:
Nuovo
3 disponibili
Prezzo:
US $164,97
CircaEUR 154,44
Goditi i vantaggi. Restituzioni accettate.
Spedizione:
Gratis Economy Shipping. Vedi i dettagliper la spedizione
Oggetto che si trova a: Jessup, Maryland, Stati Uniti
Consegna:
Consegna prevista tra il mar 9 lug e il ven 19 lug a 43230
Le date di consegna stimate - viene aperta una nuova finestra o scheda includono tempi di imballaggio, CAP di origine, CAP di destinazione e periodo di accettazione e dipendono dal servizio di spedizione selezionato e dalla ricezione del pagamentoricezione del pagamento - si apre in una nuova finestra o scheda. I tempi di consegna possono variare, specialmente durante le festività.
Restituzioni:
Restituzioni entro 14 giorni. L'acquirente paga le spese di spedizione per la restituzione dell'oggetto. Vedi i dettagli- per maggiori informazioni sulle restituzioni
Pagamenti:
     

Fai shopping in tutta sicurezza

Garanzia cliente eBay
Se non ricevi l'oggetto che hai ordinato, riceverai il rimborso. 

Informazioni sul venditore

Registrato come venditore professionale
Il venditore si assume la piena responsabilità della messa in vendita dell'oggetto.
Numero oggetto eBay:364779243972
Ultimo aggiornamento: 27 mar 2024 15:23:58 CETVedi tutte le revisioniVedi tutte le revisioni

Specifiche dell'oggetto

Condizione
Nuovo: Libro nuovo, intatto e non letto, in perfette condizioni, senza pagine mancanti o ...
Book Title
Champagne in Britain, 1800-1914 : How the British Transformed a F
ISBN
9781350202863
Subject Area
Business & Economics, History
Publication Name
Champagne in Britain, 1800-1914 : How the British Transformed a French Luxury
Publisher
Bloomsbury Publishing
Item Length
9.2 in
Subject
Social History, Commerce, Europe / Great Britain / General, Corporate & Business History
Publication Year
2021
Series
Food in Modern History: Traditions and Innovations Ser.
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Item Height
0.8 in
Author
Graham Harding
Item Weight
21.6 Oz
Item Width
6.1 in
Number of Pages
312 Pages

Informazioni su questo prodotto

Product Information

Winner of the 2022 OIV AWARD 2022 in the History category From its introduction to British society in the mid-17th century champagne has been a wine of elite celebration and hedonism. Champagne in Britain, 1800-1914 is the first book for over a century to study this iconic drink in Britain. Following the British wine market from 1800 to 1914, Harding shows how champagne was consumed by, branded for and marketed to British society. Not only did the champagne market form the foundations of the luxury market we know today, this book shows how it was integral to a number of 19th century social concerns such as the 'temperate turn', anxieties over adulteration and the increasingly prosperous British middle class. Using archival sources from major French producers such as Moët & Chandon, Veuve Clicquot and Pommery & Greno alongside records from British distributors, newspapers, magazines and wine literature, Champagne in Britain shows how champagne became embedded in the habits of Victorian society. Illustrating the social and marketing dynamics that centered on champagne's luxury status, it reveals the importance of fashion as a driver of choice, the power of the label and the illusion of scarcity. It shows how, through the reach of imperial Britain, the British taste for Champagne spread across the globe and became a marker for status and celebration.

Product Identifiers

Publisher
Bloomsbury Publishing
ISBN-10
135020286x
ISBN-13
9781350202863
eBay Product ID (ePID)
21050403121

Product Key Features

Number of Pages
312 Pages
Language
English
Publication Name
Champagne in Britain, 1800-1914 : How the British Transformed a French Luxury
Publication Year
2021
Subject
Social History, Commerce, Europe / Great Britain / General, Corporate & Business History
Type
Textbook
Subject Area
Business & Economics, History
Author
Graham Harding
Series
Food in Modern History: Traditions and Innovations Ser.
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
0.8 in
Item Weight
21.6 Oz
Item Length
9.2 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

LCCN
2021-017223
Dewey Edition
23
Reviews
Fascinating... not only as a window into the specific world of champagne but also broadly speaking in terms of the evolution of branding over that period of time., "Fascinating... not only as a window into the specific world of champagne but also broadly speaking in terms of the evolution of branding over that period of time." - Tamlyn Currin, Jancis Robinson, "Fascinating... not only as a window into the specific world of champagne but also broadly speaking in terms of the evolution of branding over that period of time." - Tamlyn Currin, Jancis Robinson "This book is attractively produced and illustrated and will be an indispensable reference for both wine historians and those interested in marketing strategies in industrializing Europe before the Great War. It also makes good reading." -- Food & History
Target Audience
College Audience
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
381
Lc Classification Number
Hf6161.W65h37 2021
Table of Content
List of figures List of tables AcknowledgementsList of abbreviations 1. Introduction 2. Framing the Market: Wine in Britain, 1800-1914 3. Champgane, 1800-1860 4. 'A Smart Agent and Lavish Expenditure'? The Distribution and Marketing of Champagne, 1860-76 5. 'Taste Changes Very Fast': Consumers and Consumption, 1860-75 6. Votaries of Fashion? Changing Consumer Tastes, 1876-1914 7. 'The Magic of Brand': The Marketing and Branding of Champagne, 1876-1914 8. Conclusion: A Luxury Transformed BibliographyIndex

Descrizione dell'oggetto fatta dal venditore

Informazioni sul venditore professionale

Expert Trading Limited
John Boyer
9220 Rumsey Rd
Ste 101
21045-1956 Columbia, MD
United States
Mostra Informazioni di contatto
:liamEmoc.secirpkoobtaerg@sredroyabe
Certifico che tutte le mie attività di vendita saranno conformi alle leggi e ai regolamenti dell'Unione Europea.
Great Book Prices Store

Great Book Prices Store

96,8% di Feedback positivi
1,2 milioni oggetti venduti
In genere risponde entro 24 ore

Valutazione dettagliata del venditore

Media degli ultimi 12 mesi

Descrizione
4.9
Spese spedizione
5.0
Tempi spedizione
4.9
Comunicazione
4.8
Registrato come venditore professionale

Feedback del venditore (344.535)

7***n (7)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
Enjoying the book very much. Shipping was a bit confusing, but made it faster than initially quoted.
a***u (191)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
Excellent seller
l***i (19457)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
Perfect thanks

Valutazioni e recensioni del prodotto

Ancora nessun punteggio o recensione