Questo oggetto è esaurito.
Ne hai uno da vendere?

Branded Entertainment and Cinema: The Marketisation of Italian Film (Routledge

Condizione:
Nuovo
Prezzo:
GBP 82,37
CircaEUR 96,00
Spedizione:
GBP 21,56 (circa EUR 25,13) SpeedPAK Economy. Vedi i dettagliper la spedizione
Oggetto che si trova a: East Hanover, NJ, Stati Uniti
Consegna:
Consegna prevista tra il mar 4 giu e il mar 11 giu a 43230
I tempi di consegna previsti utilizzando il metodo proprietario di eBay, che è basato sulla vicinanza dell'acquirente rispetto al luogo in cui si trova l'oggetto, sul servizio di spedizione selezionato, sulla cronologia di spedizione del venditore e su altri fattori. I tempi di consegna possono variare, specialmente durante le festività.
Restituzioni:
Restituzioni entro 30 giorni. L'acquirente paga le spese di spedizione per la restituzione dell'oggetto. Vedi i dettagli- per maggiori informazioni sulle restituzioni
Pagamenti:
     

Fai shopping in tutta sicurezza

Garanzia cliente eBay
Se non ricevi l'oggetto che hai ordinato, riceverai il rimborso. 

Informazioni sul venditore

Registrato come venditore professionale
Il venditore si assume la piena responsabilità della messa in vendita dell'oggetto.
Numero oggetto eBay:375081182321
Ultimo aggiornamento: 03 mag 2024 02:10:30 CESTVedi tutte le revisioniVedi tutte le revisioni

Specifiche dell'oggetto

Condizione
Nuovo: Libro nuovo, intatto e non letto, in perfette condizioni, senza pagine mancanti o ...
EAN
9780815348528
UPC
9780815348528
ISBN
9780815348528
MPN
N/A
Item Length
21.6 cm
Publication Year
2019
Format
Hardcover
Language
English
Book Title
Branded Entertainment and Cinema: the Marketisation of Italian Film
Item Height
216mm
Author
Gloria Dagnino
Publisher
Taylor & Francis INC International Concepts
Item Width
138mm
Item Weight
272g
Number of Pages
110 Pages

Informazioni su questo prodotto

Product Information

The history of Italian cinema is mostly regarded as a history of Italian auteurs. This book takes a different standpoint, looking at Italian cinema from the perspective of an unusual, but influential actor: advertisers. From the iconic Vespa scooter and the many other Made in Italy products placed in domestic and international features, to Carosello's early format of branded entertainment, up through the more recent brand integration cases in award-winning titles like The Great Beauty, the Italian film and advertising industries have frequently and significantly intersected, in ways that remain largely unexplored by academic research. This book contributes to fill this gap, by focusing on the economic and cultural influence that advertising and advertisers' interests have been exerting on Italian film production between the post-war period and the 2010s. Increasingly market-oriented film policies, ongoing pressure from Hollywood competition, and the abnormal economic as well as political power held by Italian ad-funded broadcasters are among the key points addressed by the book. In addition to a macro-level political economic analysis, the book draws on exclusive interviews with film producers and promotional intermediaries to provide a meso level analysis of the practices and professional cultures of those working at the intersection of Italian film and advertising industries. Providing an in-depth yet clear and accessible overview of the political and economic dynamics driving the Italian media landscape towards unprecedented forms of marketisation, this is a valuable resource for academics and students in the fields of film and media studies, marketing, advertising, and Italian studies.

Product Identifiers

Publisher
Taylor & Francis INC International Concepts
ISBN-13
9780815348528
eBay Product ID (ePID)
23046595960

Product Key Features

Book Title
Branded Entertainment and Cinema: the Marketisation of Italian Film
Author
Gloria Dagnino
Format
Hardcover
Language
English
Publication Year
2019
Number of Pages
110 Pages

Dimensions

Item Height
216mm
Item Width
138mm
Item Weight
272g

Additional Product Features

Title_Author
Gloria Dagnino
Series Title
Routledge Critical Advertising Studies
Country/Region of Manufacture
United States

Descrizione dell'oggetto fatta dal venditore

Informazioni sul venditore professionale

Fishpond World Limited
Simon Harris
26 Bamel Way, Nexus II
Brockworth / Gloucester
Gloucestershire
GL3 4BH
United Kingdom
Mostra Informazioni di contatto
:onofeleT69795760570
:liamEmoc.liamg@837sirrahnomis
Numero Partita IVA:
  • GB 118119922
Numero registro delle imprese:
  • 07652358
Certifico che tutte le mie attività di vendita saranno conformi alle leggi e ai regolamenti dell'Unione Europea.
loveourprices2

loveourprices2

97,7% di Feedback positivi
396 mila oggetti venduti
In genere risponde entro 24 ore

Valutazione dettagliata del venditore

Media degli ultimi 12 mesi

Descrizione
4.9
Spese spedizione
5.0
Tempi spedizione
4.8
Comunicazione
4.8
Registrato come venditore professionale

Feedback del venditore (108.096)

t***o (515)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
splendid thanks
i***e (37)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
The seller tricked me to buy an item (with false image and description) which was entirely else in the delivery. They offered some compensation, at least.
0***n (677)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
Great condition, good price, thank you

Valutazioni e recensioni del prodotto

Ancora nessun punteggio o recensione