|In vendita nella categoria:
Questo oggetto è esaurito.
Ne hai uno da vendere?

Spin Cycle: come la ricerca viene utilizzata nei dibattiti politici - Il caso della carta...-

Testo originale
Spin Cycle: How Research Gets Used in Policy Debates--The Case of Charter...
Testo originale
by Henig, Jeffrey R. | HC | Good
Condizione:
Buone condizioni
Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ... Ulteriori informazioniinformazioni sulla condizione
Prezzo:
US $5,34
CircaEUR 4,91
Spedizione:
Gratis Economy Shipping. Vedi i dettagliper la spedizione
Oggetto che si trova a: Aurora, Illinois, Stati Uniti
Consegna:
Consegna prevista tra il mer 22 mag e il sab 25 mag a 43230
I tempi di consegna previsti utilizzando il metodo proprietario di eBay, che è basato sulla vicinanza dell'acquirente rispetto al luogo in cui si trova l'oggetto, sul servizio di spedizione selezionato, sulla cronologia di spedizione del venditore e su altri fattori. I tempi di consegna possono variare, specialmente durante le festività.
Restituzioni:
Restituzioni entro 30 giorni. Il venditore paga le spese di spedizione per la restituzione. Vedi i dettagli- per maggiori informazioni sulle restituzioni
Pagamenti:
     

Fai shopping in tutta sicurezza

Garanzia cliente eBay
Se non ricevi l'oggetto che hai ordinato, riceverai il rimborso. 

Informazioni sul venditore

Registrato come venditore professionale
Il venditore si assume la piena responsabilità della messa in vendita dell'oggetto.
Numero oggetto eBay:145080744461
Ultimo aggiornamento: 03 mag 2024 00:52:38 CESTVedi tutte le revisioniVedi tutte le revisioni

Specifiche dell'oggetto

Condizione
Buone condizioni
Libro che è già stato letto ma è in buone condizioni. Mostra piccolissimi danni alla copertina incluse alcune rigature, ma nessun foro o strappo. È possibile che la sovraccoperta per le copertine rigide non sia inclusa. La rilegatura presenta minimi segni di usura. La maggior parte delle pagine non è danneggiata e mostra una quantità minima di piegature o strappi, sottolineature di testo a matita, nessuna evidenziazione di testo né scritte ai margini. Non ci sono pagine mancanti. Per maggiori dettagli e la descrizione di eventuali imperfezioni, consulta l'inserzione del venditore. Vedi tutte le definizioni delle condizioniviene aperta una nuova finestra o scheda
Note del venditore
“Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More, ...
Binding
Hardcover
Weight
1 lbs
Product Group
Book
IsTextBook
Yes
ISBN
9780871543394
Publication Year
2008
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Publication Name
Spin Cycle : How Research Gets Used in Policy Debates--The Case of Charter Schools
Item Height
1.1in
Author
Jeffrey R. Henig
Item Length
9in
Publisher
Russell SAGE Foundation
Item Width
6in
Item Weight
0 Oz
Number of Pages
309 Pages

Informazioni su questo prodotto

Product Information

One important aim of social science research is to provide unbiased information that can help guide public policies. However, social science is often construed as politics by other means. Nowhere is the polarized nature of social science research more visible than in the heated debate over charter schools. In Spin Cycle, noted political scientist and education expert Jeffrey Henig explores how controversies over the charter school movement illustrate the use and misuse of research in policy debates. Henig's compelling narrative reveals that, despite all of the political maneuvering on the public stage, research on school choice has gradually converged on a number of widely accepted findings. This quiet consensus shows how solid research can supersede partisan cleavages and sensationalized media headlines. In Spin Cycle, Henig draws on extensive interviews with researchers, journalists, and funding agencies on both sides of the debate, as well as data on federal and foundation grants and a close analysis of media coverage, to explore how social science research is "spun" in the public sphere. Henig looks at the consequences of a highly controversial New York Times article that cited evidence of poor test performance among charter school students. The front-page story, based on research findings released by the American Federation of Teachers (AFT), sparked an explosive debate over the effectiveness of charter schools. In the ensuing drama, reputable scholars from both ends of the political spectrum launched charges and counter-charges over the research methodology and the implications of the data. Henig uses this political tug-of-war to illustrate broader problems relating to social science: of what relevance is supposedly non-partisan research when findings are wielded as political weapons on both sides of the debate? In the case of charter schools, Henig shows that despite the political posturing in public forums, many researchers have since revised their stances according to accumulating new evidence and have begun to find common ground. Over time, those who favored charter schools were willing to admit that in many instances charter schools are no better than traditional schools. And many who were initially alarmed by the potentially destructive consequences of school choice admitted that their fears were overblown. The core problem, Henig concludes, has less to do with research itself than with the way it is often sensationalized or misrepresented in public discourse. Despite considerable frustration over the politicization of research, until now there has been no systematic analysis of the problem. Spin Cycle provides an engaging narrative and instructive guide with far-reaching implications for the way research is presented to the public. Ultimately, Henig argues, we can do a better job of bringing research to bear on the task of social betterment.

Product Identifiers

Publisher
Russell SAGE Foundation
ISBN-10
0871543397
ISBN-13
9780871543394
eBay Product ID (ePID)
64363027

Product Key Features

Author
Jeffrey R. Henig
Publication Name
Spin Cycle : How Research Gets Used in Policy Debates--The Case of Charter Schools
Format
Hardcover
Language
English
Publication Year
2008
Type
Textbook
Number of Pages
309 Pages

Dimensions

Item Length
9in
Item Height
1.1in
Item Width
6in
Item Weight
0 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Lb2806.36h46 2007
Table of Content
Chapter One: Introduction to The New York Times/AFT Charter School Controversy Chapter Two: Informed Democracy: An Ideal and Its Skeptics Chapter Three: How Cool Research Gets in Hot Waters: Privatization, School Choice, and the Critical Case of Charter Schools Chapter Four: Research in the Public Eye: Personalization, Polarization & Politicization. Chapter Five: Research Outside the Spotlight: Accumulation, Convergence, Contingency Chapter Six Follow the Money: What is the Role of Funding in the Politicization of Education Research? Chapter Seven: How Research Reaches the Public Ear: Old Media and New Chapter Eight: Can the Ideal of Informed Democracy be Revived?
Copyright Date
2008
Target Audience
Scholarly & Professional
Topic
Education, Educational Policy & Reform / Charter Schools, General, American Government / General, Research
Lccn
2007-030312
Dewey Decimal
371.01
Dewey Edition
22
Illustrated
Yes
Genre
Education, Business & Economics, Political Science

Descrizione dell'oggetto fatta dal venditore

Informazioni sul venditore professionale

Thrift Books Global, LLC
TB Thrift Books
18300 Cascade Ave S
Ste 150
98188 Seattle, WA
United States
Mostra Informazioni di contatto
:liamEmoc.skoobtfirht@yabe.selas
Certifico che tutte le mie attività di vendita saranno conformi alle leggi e ai regolamenti dell'Unione Europea.
ThriftBooks

ThriftBooks

99% di Feedback positivi
17,6 milioni oggetti venduti
In genere risponde entro 24 ore

Valutazione dettagliata del venditore

Media degli ultimi 12 mesi

Descrizione
4.9
Spese spedizione
5.0
Tempi spedizione
5.0
Comunicazione
4.9
Registrato come venditore professionale

Feedback del venditore (5.186.451)

5***e (247)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
positive
r***s (23)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
This book will give my 5th grade granddaughter and I lots of one-on-one time. Looking forward to it.
2***0 (1993)- Feedback lasciato dall'acquirente.
Mese scorso
Acquisto verificato
Book is as described. Shipped fast, well packaged. Great! Thank you.

Valutazioni e recensioni del prodotto

Ancora nessun punteggio o recensione