The Business of Tourism: Place, Faith, and History (Hagley Perspectives on Busin

Midtown Scholar Bookstore
(181420)
Registrato come venditore professionale
US $22,26
CircaEUR 19,29
o Proposta d'acquisto
Condizione:
Ottime condizioni
Very Good - Crisp, clean, unread book with some shelfwear/edgewear, may have a remainder mark - NICE ... Maggiori informazioniinformazioni sulla condizione
Goditi i vantaggi. Restituzioni accettate.
Spedizione:
Gratis Economy Shipping.
Oggetto che si trova a: Harrisburg, Pennsylvania, Stati Uniti
Consegna:
Consegna prevista tra il gio 6 nov e il lun 10 nov
I tempi di consegna previsti utilizzando il metodo proprietario di eBay, che è basato sulla vicinanza dell'acquirente rispetto al luogo in cui si trova l'oggetto, sul servizio di spedizione selezionato, sulla cronologia di spedizione del venditore e su altri fattori. I tempi di consegna possono variare, specialmente durante le festività.
Restituzioni:
Restituzioni entro 30 giorni. Le spese di spedizione del reso sono a carico dell'acquirente..
Pagamenti:
    Diners Club

Fai shopping in tutta sicurezza

Garanzia cliente eBay
Se non ricevi l'oggetto che hai ordinato, riceverai il rimborso. Scopri di piùGaranzia cliente eBay - viene aperta una nuova finestra o scheda
Il venditore si assume la piena responsabilità della messa in vendita dell'oggetto.
Numero oggetto eBay:374318471036
Ultimo aggiornamento: 25 ott 2025 17:41:30 CESTVedi tutte le revisioniVedi tutte le revisioni

Specifiche dell'oggetto

Condizione
Ottime condizioni
Libro che non sembra nuovo ed è già stato letto, ma è in condizioni eccellenti. Nessun danno evidente alla copertina, dotato di sovraccoperta(se applicabile) per le copertine rigide. Nessuna pagina mancante o danneggiata, piegata o strappata, nessuna sottolineatura/evidenziazione di testo né scritte ai margini. Potrebbe presentare minimi segni identificativi sulla copertina interna. Mostra piccolissimi segni di usura. Per maggiori dettagli e la descrizione di eventuali imperfezioni, consulta l'inserzione del venditore. Vedi tutte le definizioni delle condizioniviene aperta una nuova finestra o scheda
Note del venditore
“Very Good - Crisp, clean, unread book with some shelfwear/edgewear, may have a remainder mark - ...
ISBN
9780812219654
Categoria

Informazioni su questo prodotto

Product Identifiers

Publisher
University of Pennsylvania Press
ISBN-10
0812219651
ISBN-13
9780812219654
eBay Product ID (ePID)
73309600

Product Key Features

Number of Pages
304 Pages
Publication Name
Business of Tourism : Place, Faith, and History
Language
English
Subject
Industries / Hospitality, Travel & Tourism, Modern / General
Publication Year
2009
Type
Textbook
Author
Janet F. Davidson
Subject Area
Business & Economics, History
Series
Hagley Perspectives on Business and Culture Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.7 in
Item Weight
15.9 Oz
Item Length
8.9 in
Item Width
7.1 in

Additional Product Features

Intended Audience
College Audience
Dewey Edition
22
TitleLeading
The
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
338.4/791
Table Of Content
Preface --Philip Scranton PART I: COMMODIFYING PLACE Chapter 1: The East as an Exhibit: Thomas Cook & Son and the Origins of the International Tourism Industry In Egypt --Waleed Hazbun Chapter 2: The Compagnie Générale Transatlantique and the Development of Saharan Tourism in North Africa --Kenneth J. Perkins Chapter 3: "Food palaces built of sausages [and] great ships of lamb chops": The Gastronomical Fair of Dijon as Consuming Spectacle --Philip Whalen PART 2: ENGAGING RELIGION Chapter 4: Consuming Simple Gifts: Shakers, Visitors, Goods --Brian Bixby Chapter 5: "I Would Much Rather See a Sermon than Hear One": Experiencing Faith at Silver Dollar City --Aaron K. Ketchell Chapter 6: "Troubles Tourism": Debating History and Voyeurism in Belfast, Northern Ireland --Molly Hurley Dépret PART 3: MARKETING COMMUNISM Chapter 7: "There's No Place Like Home": Soviet Tourism in Late Stalinism --Anne Gorsuch Chapter 8: Dangerous Liaisons: Soviet-Block Tourists and the Temptations of the Yugoslav Good Life in the 1960s and 1970s --Patrick Hyder Patterson Chapter 9: A Means of Last Resort: The European Transformation of the Cuban Hotel Industry and the American Response, 1987-2004 --Evan R. Ward Afterword --Janet F. Davidson Contributors Acknowledgments Index
Synopsis
Emphasizing the economic and cultural dimensions of travel, The Business of Tourism explores the enterprises and technologies of tourist activity with a particular focus on tourism as a phenomenon through which nations, regions, and individuals produce and consume experiences. The volume is divided into three sections. "Commodifying Place" examines how tourist enterprises have helped to create a distinctive sense of identity for specific locales. "Engaging Religion" addresses the ways in which religion and religious travel have been marketed. "Marketing Communism" explores the role of tourism in buttressing ideas and attitudes in communist settings. The essays in The Business of Tourism present a vigorous, novel, and empirically grounded vision of tourism as a local and global enterprise from the 1860s to the 1990s. They transport readers from Egypt in the 1860s, where Thomas Cook & Son laid the foundations for international mass tourism, to Burgundy's gastronomic festivals between the two world wars; from Branson, Missouri, to Belfast, Ireland, in an examination of religion in sightseeing; and in the final leg of the journey, from the Stalinist Soviet Union to post-Soviet Cuba, to see the changing relationship between marketing and communism. Taken together, the essays link the cultural practice of tourism to the businesses that create cultural experiences., The Business of Tourism transports readers from the foundations of mass leisure travel in 1860s Egypt to contemporary religious sight-seeing in Branson, Missouri; from the Stalinist Soviet Union to post-Soviet Cuba. This collection of ten essays explores the enterprises, institutions, and technologies of tourist activity.
LC Classification Number
G155.A1B8865 2007

Descrizione dell'oggetto fatta dal venditore

Informazioni sul venditore professionale

Certifico che tutte le mie attività di vendita saranno conformi alle leggi e ai regolamenti dell'Unione europea.

Informazioni su questo venditore

Midtown Scholar Bookstore

99,9% di Feedback positivi571 mila oggetti venduti

Su eBay da mar 1999
Registrato come venditore professionale
"Fine used books for thoughtful readers." 200,000+ rare, scholarly, and university press books at reasonable prices.

Valutazione dettagliata del venditore

Media degli ultimi 12 mesi
Descrizione
5.0
Spese spedizione
5.0
Tempi di spedizione
5.0
Comunicazione
5.0

Categorie più popolari di questo Negozio

Feedback sul venditore (207.373)

Tutti i punteggiselected
Positivo
Neutro
Negativo
  • d***u (2406)- Feedback lasciato dall'acquirente.
    Ultimi 6 mesi
    Acquisto verificato
    Took a while to arrive, but, great book at a great price, as described, good seller. Thanks! A previous book from this seller took only four days to be delivered, while this time it took nearly two weeks. Not sure what's up with that.
  • u***c (330)- Feedback lasciato dall'acquirente.
    Mese scorso
    Acquisto verificato
    I see why they have a 99.9% positive rating. This was one of the best buying experiences I've had on Ebay, and I've been a member for over 19 years. So professional in the way they handled business. SUPER FAST shipping, secure packaging and a LIKE NEW book at a great price. Will be doing business with them again. Thanks 5+++++
  • a***m (6053)- Feedback lasciato dall'acquirente.
    Mese scorso
    Acquisto verificato
    I'm a repeat ebuyer from Midtown Scholar Bookstore. As always, quick shipping and excellent protective packaging on the book I purchased. It arrived in Very Good condition as described. Thanks for a super value and another perfect eBay transaction!