Ne hai uno da vendere?

Bradbury Thompson / The Art of Graphic Design 2018 Yale softcover

ValueBuy Vintage & Recent
(413)
Registrato come venditore privato
Non si applicano i diritti dei consumatori derivanti dalla normativa europea. La Garanzia cliente eBay è comunque applicabile alla maggior parte degli acquisti. Ulteriori informazioni
US $31,99
CircaEUR 27,70
o Proposta d'acquisto
Condizione:
Nuovo
Non lasciartelo sfuggire. 1 persona osserva questo oggetto.
Spedizione:
US $8,47 (circa EUR 7,34) USPS Media MailTM.
Oggetto che si trova a: Webster, New York, Stati Uniti
Consegna:
Consegna prevista tra il sab 2 ago e il gio 7 ago a 94104
I tempi di consegna previsti utilizzando il metodo proprietario di eBay, che è basato sulla vicinanza dell'acquirente rispetto al luogo in cui si trova l'oggetto, sul servizio di spedizione selezionato, sulla cronologia di spedizione del venditore e su altri fattori. I tempi di consegna possono variare, specialmente durante le festività.
Restituzioni:
Restituzioni non accettate.
Pagamenti:
    Diners Club

Fai shopping in tutta sicurezza

Garanzia cliente eBay
Se non ricevi l'oggetto che hai ordinato, riceverai il rimborso. Scopri di piùGaranzia cliente eBay - viene aperta una nuova finestra o scheda
Il venditore si assume la piena responsabilità della messa in vendita dell'oggetto.
Numero oggetto eBay:116435431006

Specifiche dell'oggetto

Condizione
Nuovo: Libro nuovo, intatto e non letto, in perfette condizioni, senza pagine mancanti o ...
ISBN
9780300238570

Informazioni su questo prodotto

Product Identifiers

Publisher
Yale University Press
ISBN-10
0300238576
ISBN-13
9780300238570
eBay Product ID (ePID)
19038273084

Product Key Features

Edition
30
Book Title
Art of Graphic Design : 30th Anniversary Edition
Number of Pages
248 Pages
Language
English
Publication Year
2018
Topic
History & Criticism, Individual Artists / Monographs, Graphic Arts / General, Decorative Arts
Illustrator
Yes
Genre
Design, Art
Author
Bradbury Thompson
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.1 in
Item Weight
51 Oz
Item Length
1.3 in
Item Width
1 in

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
LCCN
2018-936241
TitleLeading
The
Afterword by
Helfand, Jessica
Edition Description
Anniversary
Synopsis
A revered classic of American design delights anew with the freshness and ingenuity of its approach Bradbury Thompson (1911-1995) remains one of the most admired and influential graphic designers of the twentieth century, having trained a generation of design students while on the faculty of the Yale School of Art for more than thirty years. The art director of Mademoiselle and design director of Art News and Art News Annual in the decades after World War II, Thompson was also a distinguished designer of limited-edition books, postage stamps, rationalized alphabets, corporate identification programs, trademarks, and sacred works (most notably the Washburn College Bible ). Thompson also designed more than sixty issues of Westvaco Inspirations , a magazine that was published by the Westvaco Corporation and distributed to thousands of printers, designers, and teachers to show the range and versatility of printing papers. Thompson was especially revered for his ability to adapt classic typography for the modern world. Bradbury Thompson: The Art of Graphic Design is a landmark in the history of fine bookmaking. First published by Yale University Press in 1988 and designed by Thompson himself, it was praised by the New York Times as a book in which "art and design are gloriously and daringly mixed." Original texts by the author and other notable designers, critics, and art historians, including J. Carter Brown, Alvin Eisenman, and Steven Heller, explore Thompson's methods and design philosophy, and a newly commissioned afterword by Jessica Helfand attests to the enduring importance of his work. Both a retrospective and a manifesto, the book surveys Thompson's timeless contributions to American graphic design, including his experimental work and his work in magazines, typography, books, simplified alphabets, and contemporary postage stamps. Published for the first time in paperback, this classic text is now available for a new generation of designers and students.
LC Classification Number
NC997.T4 2018

Descrizione dell'oggetto fatta dal venditore

Informazioni su questo venditore

ValueBuy Vintage & Recent

100% di Feedback positivi927 oggetti venduti

Su eBay da nov 1999
Registrato come venditore privatoPertanto non si applicano i diritti dei consumatori derivanti dalla normativa europea. La Garanzia cliente eBay è comunque applicabile alla maggior parte degli acquisti. Scopri di piùScopri di più
Vintage Items. Store offers Vintage Christmas Ornaments, Toys, Glassware, and much more. Fair pricing on Make Me An OFFER Listings. 100% customer satisfaction is a top priority for ValueBuy

Valutazione dettagliata del venditore

Media degli ultimi 12 mesi
Descrizione
4.8
Spese spedizione
4.6
Tempi di spedizione
5.0
Comunicazione
5.0

Feedback sul venditore (374)

Tutti i punteggi
Positivo
Neutro
Negativo